Chaviaras Kyriacos - Χαβιαρας Κυριακος

Σε γνωρίζω από την κόψη του σπαθιού την τρομερή, σε γνωρίζω από την όψη που με βία μετράει τη γη.

Σάββατο 27 Μαρτίου 2021

Δοκίμιο περί Ελλήνων


 Οι Έλληνες είναι έθνος που κατοικεί κυρίως στα νότια Βαλκάνια και κατοίκησαν τον χώρο που σήμερα ονομάζεται Ελλάδα από τα τελη της 3ης χιλιετίας π.Χ. (αρχικά στην Πελαγονία, στη ΒΔ Θεσσαλία και την ΝΑ Χαονία), την Κύπρο στα μέσα της 2ης χιλιετίας π.Χ., και παράλιες περιοχές της Μικρά Ασίας.

Ένα μικρό κείμενο συρραφή από βιώματα, ρήσεις και σκέψεις μεγάλων Ελλήνων και Ελληνίδων.

ΖΩΗ

Σε αυτήν την ζωή το μόνο πού μετράει στο κάτω κάτω είναι το πώς την ζούμε γιατί όταν πεθάνουμε

Δεν ελπίζω τίποτα. Δεν φοβάμαι τίποτα. Είμαι λέφτερος.



ΑΓΑΠΗ

Η αληθινή αγάπη για να είναι αληθινή πρέπει να είναι ανιδιοτελής και να μην περιμένει αντάλλαγμα κανένα. Όπως μας είπε και ο Μενέλαος Λουντέμης: Αγαπώ θα πει εγώ αγαπώ … Το τι κάνει ο άλλος είναι δική του δουλειά.

ΤΑΠΕΙΝΟΦΡΟΣΎΝΗ

 Πάντα Χαιρέτα καβαλάρης, για να σε χαιρετούν όταν ξεπεζέψεις οπως έλεγε και ο Γεώργιος Καραϊσκάκης.

ΠΡΟΔΩΣΙΑ

Και στον λάθος δρόμο πού διάλεξε να πάρει ο προδότης προσδιόρισε με ακρίβεια ο Ανδρέας Κάλβος τα αποτελέσματα των πράξεών του. Την εξύψωση του προδομένου και τον εξοστρακισμό του προδότη στη συνείδηση του κόσμου. 

Σφαλερόν δρόμον, άθλιε,

εδιάλεξας· οι Έλληνες

που επρόδωσας θαυμάζονται

από την οικουμένην

κι ήρωες καλούνται. 

ΕΛΛΗΝΑΣ

Πιο κάτω έχουμε ένα υπέροχο προσδιορισμό του Έλληνα από έναν δικτάτορα τον Ιωάννη Μεταξά και τον Ιών Δραγούμη οι οποίοι μας γράφουν: Είμαι Έλληνας. 

Και δεν εννοώ πολίτης και υπήκοος του ελληνικού κράτους, αλλά Έλληνας στο αίσθημα και στην ψυχή, ένα άτομο μέσα στην ατελείωτη σειρά του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος της ράτσας μου. Αλλά άτομο αναπόσπαστο. Να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο.

 Αν χαθεί, εγώ θα φταίω…

 «Ο καθένας πρέπει να φαντάζεται πως αυτός πρέπει να σώσει το έθνος του. Πρέπει να φαντάζομαι πως από μένα μόνον εξαρτάται 

η σωτηρία του έθνους. Να μην κοιτάζω τι κάνουν οι άλλοι και να φαντάζομαι πως εγώ έχω το μεγάλο χρέος της σωτηρίας». 

ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ

Και συμπληρώνει για τον ένας μεγάλος προδομένος Έλληνας από την τότε αντίδραση καί τό κατεστημένο της αλλά και το ίδιο του το κόμμα για αυτόν που πονάει πραγματικά τόπο του και την πατρίδα του λέγοντας μας'

Ποιος, λοιπόν, μπορεί να ενδιαφερθεί καλύτερα για την πατρίδα του; Αυτοί που ξεπορτίζουν τα κεφάλαια τους από τη χώρα μας ή εμείς που παραμένουμε με τα πεζούλια μας εδώ; 

ΠΑΤΡΙΔΑ

Μια και μοναδική είναι η αλήθεια που μας νουθετεί ο Περικλής Γιαννόπουλος για την πατρίδα μας καί τό πώς θα την υπερασπίζεται ο Έλληνας. Φυλάτε τη Γη Σας και την Τιμή της, μόνο με Σπαθί. 

ΗΡΩΑΣ

Μη φοβούμενοι τον θάνατο όπως μας εδίδαξαν ο Γρηγόρης Αυξεντίου και ο Ευαγόρας Παλληκαρίδης. Μεχρι σήμερα μάθατε πως πολεμούν οι Έλληνες… σήμερα θα μάθετε και πως πεθαίνουν. 

Θ΄ ακολουθήσω με θάρρος τη μοίρα μου. Ίσως αυτό να ναι το τελευταίο μου γράμμα. Μα πάλι δεν πειράζει. Δεν λυπάμαι για τίποτα. Ας χάσω το κάθε τι. Μια φορά κανείς πεθαίνει. Θα βαδίσω χαρούμενος στην τελευταία μου κατοικία. Τι σήμερα τι αύριο; Όλοι πεθαίνουν μια μέρα. Είναι καλό πράγμα να πεθαίνει κανείς για την Ελλάδα. Ώρα 7:30. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου. Η πιο όμορφη ώρα. Μη ρωτάτε γιατί.

ΔΟΞΑ

Ας βαδίζουμε πάντα στη ζωή μας υπερήφανοι γιατί στην ζωή του Έλληνα.Τίποτε δεν είναι αδύνατο. Τα δυνατά από τα αδύνατα τα ξεχωρίζει μια ψιλή ψιλή γραμμή. Μα είμαστε τόσο κολλημένοι κάτω στα εύκολα, τόσο μουδιασμένοι που δεν μπορούμε να πηδήξουμε από πάνω από την ψιλή γραμμή.

Δίνουμε πάτα την μάχη μας με γνώμονα την προτροπή γυναίκας, συντρόφου της μάνας Ελληνίδας

Ή ταν ή επί τας. 

Χαλάλιν της Πατρίδος μου ο γιος μου, η ζωή μου, τζι αφού εν επαραδόθηκεν τζι έμεινεν τζι εσκοτώθηκεν ας έσιει την ευτζήν μου.

ΕΛΛΑΔΑ

Ο Στρατηγός Μακρυγιάννης και ο Αρχιστράτηγος Θεόδωρος Κολοκοτρώνης ο ανυπέρβλητος γέρος του Μοριά μας είπαν για την Ελληνική Επανάσταση καί την πατρίδα μας. Την Πατρίδα την έχουμε όλοι μαζί και σοφοί και αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι.

Όταν αποφασίσαμε να κάμωμε την Επανάσταση, δεν εσυλλογισθήκαμε ούτε πόσοι είμεθα ούτε πως δεν έχομε άρματα ούτε ότι οι Τούρκοι εβαστούσαν τα κάστρα και τας πόλεις ούτε κανένας φρόνιμος μας είπε «πού πάτε εδώ να πολεμήσετε με σιταροκάραβα βατσέλα», αλλά ως μία βροχή έπεσε εις όλους μας η επιθυμία της ελευθερίας μας, και όλοι, και ο κλήρος μας και οι προεστοί και οι καπεταναίοι και οι πεπαιδευμένοι και οι έμποροι, μικροί και μεγάλοι, όλοι εσυμφωνήσαμε εις αυτό το σκοπό και εκάμαμε την Επανάσταση.

ΡΩΜΙΟΣΥΝΗ

 Όπως προέβλεψε και ορθά το έθεσε για την Ρωμιοσύνη ο μεγάλος λαϊκός ποιητής της Κύπρου Βασίλης Μιχαηλίδης Η Ρωμιοσύνη εν φυλή συνότζιαιρη του κόσμου, κανένας δεν εβρέθηκεν για να την-ι-ξηλείψη, κανένας, γιατί σιέπει την που τάψη ο Θεός μου.

Η Ρωμιοσύνη εν να χαθή, όντας ο κόσμος λείψη!

ΘΥΣΙΑ

Σφάξε μας ούλους τζι’ ας γενή το γαίμαν μας αυλάτζιν, κάμε τον κόσμον ματζιελλειόν τζιαι τους Ρωμιούς τραούλλια, αμμά ξέρε πως ίλαντρον όντας κοπή καβάτζιν τριγύρου του πετάσσουνται τρακόσια παραπούλια. Το ‘νιν αντάν να τρώ’ την γην τρώει την γην θαρκέται, μα πάντα τζιείνον τρώεται τζιαι τζιείνον καταλυέται. 


Ευχαριστώ πολύ τους γονείς μου πού μου χάρισαν αυτήν την ζωή,τους δασκάλους μου που μου έμαθαν την Ελληνική γλώσσα και τους 

Μενέλαο Λουντέμη,

Γεώργιο Καραϊσκάκη,

Ανδρέα Κάλβο,

Ιωάννη Μεταξά,

Άρη Βελουχιώτη,

Περικλή Γιαννόπουλο,

Νίκο Καζαντζακη,

Ιών Δραγουμη ,

Γοργώ η Λακεδαιμόνια (θρυλική βασίλισσα της Σπάρτης, κόρη του βασιλιά Κλεομένη Α' και σύζυγος του Λεωνίδα της μάχης των Θερμοπυλών) Αντωνία Αυξεντίου,

Στρατηγό Μακρυγιάννη,

Θεόδωρο Κολοκοτρώνη,

Βασίλη Μιχαϊλίδη και Ευαγόρα Παλληκαρίδη που στα λόγια καί τις πράξεις βρήκα τον οδηγό και την πυξίδα για την συρραφή αυτού του δοκιμίου. Ευχαριστώ πολύ.


Κυριάκος Χαβιαρας

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]

<< Αρχική σελίδα