Η Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη, ένα σύγχρονο «κρυφό σχολειό»
Το όραμα της ηρωικής δασκάλας μας του Δερείου Χαράς Νικοπούλου
και του συζύγου της και γεωστρατηγικού συμβούλου Γιάννη Φριτζαλά
***
Αυτός λέγει, αφοκρασθείτε:
"Εγώ ειμ' 'Αλφα, Ωμέγα εγώ·
πέστε, που θ' αποκρυφθείτε
εσείς όλοι, αν οργισθώ;
και του συζύγου της και γεωστρατηγικού συμβούλου Γιάννη Φριτζαλά
***
Αυτός λέγει, αφοκρασθείτε:
"Εγώ ειμ' 'Αλφα, Ωμέγα εγώ·
πέστε, που θ' αποκρυφθείτε
εσείς όλοι, αν οργισθώ;
Ένα υπέροχο ζευγάρι Ελλήνων. Η ηρωική δασκάλα μας του Δερείου Χαρά Νικοπούλου και ο σύζυγός της και γεωστρατηγικός σύμβουλος Γιάννης Φριτζαλάς, έμειναν στην ακριτική μας Κομοτηνή και δίνουν τον αγώνα τους, απτόητοι, ενάντια στις μηδενιστικές και ορθολογιστικές συμβάσεις της εποχής.
Και οραματίστηκαν την Κιβωτό της Δόμνας Βιζβίζη, η οποία παίρνει σάρκα και οστά, με σκοπό να συμβάλει στην πνευματική μας αναγέννηση και την νοητική μας αφύπνιση. Οι δύο Έλληνες, δεν έμειναν στα λόγια. Εμείς, από την πλευρά μας, μιλήσαμε με τον Γιάννη Φριτζαλά ο οποίος δέχθηκε να απαντήσει σε μερικές ερωτήσεις.
4 Ποια είναι η αποστολή της Κιβωτού της Δόμνας Βιζβίζη; Ποιο κενό έρχεται να καλύψει; Είναι ένα λαϊκό σχολείο και επιτρέψτε μου, λόγω του κλίματος των ημερών, ένα τρόπον τινά «κρυφό» σχολειό;
Η «Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη» μπορούμε να πούμε συμβολικά πως αγκυροβόλησε στο νοητό λιμάνι της Κομοτηνής, με σκοπό να υποστηρίξει μέσω του έργου και των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει την εξής ιδέα: κάθε είδους προσωπική, κοινωνική και εθνική κρίση αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την άμεση επιστροφή στις ρίζες μας και την εμβάθυνση στο ανυπέρβλητο πολιτιστικό και ιστορικό δυναμικό του ευκλεούς Ελληνικού Έθνους.
Θεωρούμε πως κατά αυτόν τον τρόπο μπορούμε να επιτύχουμε ασφαλώς την πνευματική μας αναγέννηση, την νοητική μας αφύπνιση, την απόκτηση ορθής πολιτικής συνειδήσεως και βουλήσεως και την εφαρμογή του μέτρου και της μεσότητος τόσο σε προσωπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Η «Κιβωτός της Δόμνας Βιζβίζη» μπορούμε να πούμε συμβολικά πως αγκυροβόλησε στο νοητό λιμάνι της Κομοτηνής, με σκοπό να υποστηρίξει μέσω του έργου και των δραστηριοτήτων που αναλαμβάνει την εξής ιδέα: κάθε είδους προσωπική, κοινωνική και εθνική κρίση αντιμετωπίζεται επιτυχώς με την άμεση επιστροφή στις ρίζες μας και την εμβάθυνση στο ανυπέρβλητο πολιτιστικό και ιστορικό δυναμικό του ευκλεούς Ελληνικού Έθνους.
Θεωρούμε πως κατά αυτόν τον τρόπο μπορούμε να επιτύχουμε ασφαλώς την πνευματική μας αναγέννηση, την νοητική μας αφύπνιση, την απόκτηση ορθής πολιτικής συνειδήσεως και βουλήσεως και την εφαρμογή του μέτρου και της μεσότητος τόσο σε προσωπικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Αυτά, άλλωστε είναι και τα δομικά στοιχεία για την οικοδόμηση μίας ενωμένης, υγιούς και αρμονικής ελληνικής κοινωνίας, η οποία θα αγωνιστεί με σθένος υπέρ της ισχυροποιήσεως της πατρίδος μας. Υιοθετούμε στο ακέραιο, λοιπόν, την άποψη που πολύ εύστοχα είχε διατυπώσει, προ αιώνος περίπου, ο διάσημος Γάλλος φιλέλλην και δημοσιογράφος Rene Puaux, πως μόνη θεραπεία για την αντιμετώπιση κρίσεων είναι «η επιστροφή στην Ελλάδα».
Η ανάγκη γι’ αυτή την επιστροφή έχει γεννηθεί, βεβαίως, από το πνευματικό έλλειμμα, το οποίο σταδιακά διευρυνόταν τις τρεις τελευταίες δεκαετίες, μέσω της μεθοδευμένης απαγκίστρωσης της ελληνικής κοινωνίας από τις παραδόσεις και τον πολιτισμό της, διαδικασία που αποσκοπούσε στην δημιουργία μια λοβοτομημένης κοινωνίας με εκτεταμένη κρίση ταυτότητος. Ως «Κιβωτός» θα εργαστούμε φιλότιμα υπέρ της καλύψεως αυτού του ελλείμματος, προσπαθώντας με τις δραστηριότητές μας να εμφυσήσουμε σε όσους απευθυνθούν σε εμάς τα πνευματικά όπλα για την αντιμετώπισή του.
4 Αν υιοθετήσουμε τον συμβολικό χαρακτήρα του «κρυφού σχολειού», το οποίο οικοδομήθηκε πάνω σε τρεις θεμελιώδεις ελληνικές αξίες: πίστη στις ιερές παραδόσεις και στο ελληνορθόδοξο πνεύμα, τίμιος αγώνας και πνευματική αγωγή, τότε, ναι, μπορούμε να θεωρηθούμε ένα σύγχρονο «κρυφό σχολειό».
Δεδομένου ότι η βάση σας είναι στην ακριτική Κομοτηνή: σε ποιους απευθύνεστε; Υπάρχει πρόνοια για την επιμορφωτική στήριξη σε Έλληνες μουσουλμάνους, που δεν έλκονται από τις Σειρήνες και τα χρήματα του προξενείου;
Αυτό που θα πρέπει να έχουν υπ’ όψιν τους οι Θρακιώτες είναι πως απευθυνόμαστε σε όλους τους Έλληνες πολίτες της περιοχής. Η κρίση, ξέρετε, δεν κάνει διακρίσεις κι αν όντως θέλουμε να υιοθετήσουμε και να προβάλλουμε την ελληνορθόδοξη φιλοσοφία και πρακτική, έχουμε χρέος να κρατήσουμε ανοιχτή την «αγκαλιά της Δόμνας» για τους Έλληνες μουσουλμάνους συμπολίτες μας.
Αυτό που θα πρέπει να έχουν υπ’ όψιν τους οι Θρακιώτες είναι πως απευθυνόμαστε σε όλους τους Έλληνες πολίτες της περιοχής. Η κρίση, ξέρετε, δεν κάνει διακρίσεις κι αν όντως θέλουμε να υιοθετήσουμε και να προβάλλουμε την ελληνορθόδοξη φιλοσοφία και πρακτική, έχουμε χρέος να κρατήσουμε ανοιχτή την «αγκαλιά της Δόμνας» για τους Έλληνες μουσουλμάνους συμπολίτες μας.
4 Μπορεί όποιος έχει κάτι να προσφέρει ή να διδάξει στην επιμορφωτική σας προσπάθεια, να συμμετάσχει; Και ποια είναι τα γνωστικά αντικείμενα;
Οφείλουμε να τονίσουμε πως η Κιβωτός είναι ένα εγχείρημα που στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε εθελοντική βάση. Στον χώρο μας θα διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια ενηλίκων και ανηλίκων, τα οποία θα έχουν ως αντικείμενο την μελέτη, ανάδειξη και προβολή του ενιαίου και ανεσπέρου ελληνορθοδόξου πνεύματος, της πανεπιστημονικής προσέγγισης του «σκέπτεσθαι ελληνικώς», και των διαχρονικών και οικουμενικών αξιών του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας.
Οφείλουμε να τονίσουμε πως η Κιβωτός είναι ένα εγχείρημα που στηρίζεται εξ ολοκλήρου σε εθελοντική βάση. Στον χώρο μας θα διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια ενηλίκων και ανηλίκων, τα οποία θα έχουν ως αντικείμενο την μελέτη, ανάδειξη και προβολή του ενιαίου και ανεσπέρου ελληνορθοδόξου πνεύματος, της πανεπιστημονικής προσέγγισης του «σκέπτεσθαι ελληνικώς», και των διαχρονικών και οικουμενικών αξιών του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας.
Σε αυτά θα συμπεριλαμβάνονται σεμινάρια φιλοσοφίας, αρχαίων ελληνικών, ιστορίας, μελέτης πατερικών κειμένων κλπ. Υπεύθυνη του παιδαγωγικού προγράμματος θα είναι η δασκάλα μας, η κυρία Χαρά Νικοπούλου, ενώ η γενικότερη παιδαγωγική διαδικασία θα εμπλουτίζεται από την σοφία της ακαδημαϊκής κοινότητας και της εξέχουσας επιστημονικής ομάδας, στην οποία έχουμε την μεγάλη τιμή να συμμετέχουν προσωπικότητες διεθνώς αναγνωρισμένες όπως ο πρόεδρος της Euroclassica Jose Luis Navarro, ο διδάσκαλος Σαράντος Καργάκος, ο κύριος Νίκος Λυγερός, ο κύριος Γιώργος Λεκάκης κ.α.
Παράλληλα θα παρέχουμε ενισχυτική διδασκαλία σε μαθητές όλων των βαθμίδων, στο πλαίσιο της πανεπιστημονικής προσεγγίσεως που ανέφερα προηγουμένως. Για παράδειγμα, ένας φιλόλογος, αντί να αρκεστεί σε μία στείρα διδασκαλία του αντικειμένου του, θα μπορούσε να διδάξει εμμέσως μαθηματικά και μουσική στους μαθητές του, απλώς αναφερόμενος στην φράση του Διονυσίου Αλικαρνασσέως πως «και μέλος έχουσιν αι λέξεις και ρυθμόν και μεταβολήν».
Η ελληνική γλώσσα, όπως θα γνωρίζετε κύριε Χιδίρογλου, είναι ένας ζωντανός οργανισμός και φορέας χωροχρονικής σοφίας. Γι’ αυτό και έχουμε χρέος να την διδάξουμε ορθά στους μαθητές μας. Όλα αυτά για να επιτευχθούν χρειάζονται φυσικά άτομα και μπορώ να πω, δόξα τω Θεώ, η ανταπόκριση ξεπερνά τις αρχικές προσδοκίες. Εμείς καλούμε οιονδήποτε εμφορείται από τα ιδανικά και τις αξίες του ανεσπέρου ελληνικού πνεύματος (δασκάλους, ιερείς, ιατρούς και γενικά επιστήμονες όλων των πεδίων) να επιβιβαστούν στην Κιβωτό και να συνδράμουν με την σοφία και τις γνώσεις τους στο εγχείρημά μας.
4 Η Θράκη χρειάζεται προβολή, χρειάζεται εσωτερικό τουρισμό, χρειάζεται ανάδειξη των προϊόντων της, χρειάζεται αναζωογόνηση σε όλα τα επίπεδα. Η Κιβωτός θα μπορούσε να αποτελέσει μια πλατφόρμα για την ανάδειξη της περιοχής;
Η Κιβωτός σκοπεύει μέσω του ερευνητικού έργου που θα αναλάβει να αναδείξει γενικώς την διαχρονική ιστορική και εθνική αξία της Θράκης και του θρακικού πολιτισμού. Μία από τις κυριότερες δραστηριότητές μας, σε αγαστή συνεργασία, βεβαίως, με τους ενδιαφερομένους φορείς της περιοχής, θα είναι η διοργάνωση εκδρομών τόσο προς την ορεινή Ροδόπη και τα πομακοχώρια, όσο και σε περιοχές ιστορικής και θρησκευτικής αξίας, με ταυτόχρονη προώθηση και προβολή των εξαιρετικής ποιότητος προϊόντων της περιοχής.
Η Κιβωτός σκοπεύει μέσω του ερευνητικού έργου που θα αναλάβει να αναδείξει γενικώς την διαχρονική ιστορική και εθνική αξία της Θράκης και του θρακικού πολιτισμού. Μία από τις κυριότερες δραστηριότητές μας, σε αγαστή συνεργασία, βεβαίως, με τους ενδιαφερομένους φορείς της περιοχής, θα είναι η διοργάνωση εκδρομών τόσο προς την ορεινή Ροδόπη και τα πομακοχώρια, όσο και σε περιοχές ιστορικής και θρησκευτικής αξίας, με ταυτόχρονη προώθηση και προβολή των εξαιρετικής ποιότητος προϊόντων της περιοχής.
Επομένως, όσοι συμπατριώτες μας ενδιαφέρονται, ας έχουν υπ’ όψιν τους πως η «Κιβωτός» θα αποτελέσει μία πλατφόρμα αναδείξεως της περιοχής. Η Θράκη μας έχει ανάγκη την φυσική παρουσία κάθε Έλληνα!
4 Σας έχω ακούσει να λέτε «ότι μέσω της αρετής αντιμετωπίζεται η σκλαβιά και η φτώχεια, η οποία ενδεχομένως και μεθοδευμένα έχει εξαπλωθεί πάνω στην πατρίδα μας». Το ερώτημά μου: μπορεί ο κόσμος ο ελληνικός, που εθίστηκε σε μια ψευδεπίγραφη, όπως αποδείχθηκε ευμάρεια, να σπάσει τα δεσμά του με τις υλιστικές, ορθολογιστικές και δήθεν αντιλήψεις και να αλλάξει τρόπο σκέψης, ακυρώνοντας έτσι και τις επιβουλές εναντίον του, που στόχο έχουν να τον λυγίσουν ψυχολογικά;
Αυτή η φράση είναι ένα τμήμα της απαντήσεως του Σπαρτιάτη βασιλιά Δημάρατου προς τον Ξέρξη και είναι ενδεικτική του αρχαίου δωρικού πνεύματος, το οποίο ταυτίζεται απολύτως με την ορθόδοξη θεώρηση.
Αυτή η φράση είναι ένα τμήμα της απαντήσεως του Σπαρτιάτη βασιλιά Δημάρατου προς τον Ξέρξη και είναι ενδεικτική του αρχαίου δωρικού πνεύματος, το οποίο ταυτίζεται απολύτως με την ορθόδοξη θεώρηση.
Σε μία ελεύθερη από ιδεολογικά συμπλέγματα Ελλάδα, θα κοσμούσε κάθε αίθουσα διδασκαλίας της πατρίδος μας. Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς με τους εαυτούς μας, θα πρέπει να αναγνωρίσουμε πως όλοι μας πέσαμε θύματα μίας ενορχηστρωμένης επιχειρήσεως ψυχονοητικής βραχυκυκλώσεως, η οποία μάς εξανάγκασε να ανάγουμε σε ύψιστη αξία την αυτοπραγμάτωση μέσω υλιστικών δομών και πλασματικών αναγκών, υιοθετώντας παράλληλα οθνείες, άθεες και ψυχοφθόρες θεωρήσεις.
Στο πλαίσιο της απολύτου εξειδικεύσεως και της μηχανοποιήσεως της σκέψεως αποσυνδέσαμε την νόησή μας από την ανώτερη και εναρμονισμένη με το θείο και τους φυσικούς νόμους επιστημονική σκέψη, γεννήτορες και πρωτοπόροι της οποίας ήταν οι ένδοξοι πρόγονοί μας. Είμαστε υποχρεωμένοι πλέον να βαδίσουμε την ατραπό της αρετής και να απαλλαγούμε από τις πλασματικές ανάγκες που μας έφτασαν σε αυτό το τέλμα. Βασική προϋπόθεση βεβαίως είναι η πνευματική άσκηση, η εργασία πάνω στον έαυτό μας, όπως θα έλεγε ο Γέροντας Παΐσιος, ασφαλείς αρωγοί της οποίας είναι οι αρχαίοι μας φιλόσοφοι, οι Μεγάλοι Πατέρες και οι Άγιοι της Ορθοδοξίας, οι οποίοι εφαρμόζοντας την φιλοκαλική θεώρηση στον βίο τους, μάς έχουν δείξει την δύσβατη ομολογουμένως ατραπό που πρέπει να ακολουθήσει κάθε ηλιακή ψυχή, αν θέλει να σπάσει τα δεσμά που την κρατούν φυλακισμένη στο πλατωνικό σπήλαιο. Προσωπικά, πιστεύω πως, όντας «εν τοις δεινοίς ευέλπιδες», όπως θα μας ήθελε και ο Θουκυδίδης, μπορούμε να τα καταφέρουμε και να αντεπεξέλθουμε στην νέα πρόκληση της Ιστορίας.
4 Μιλάτε για «ενισχυτική διδασκαλία». Το ερώτημά μου εδώ, είναι τολμηρό: μήπως αυτή θα έπρεπε να έχει άλλο χαρακτήρα στο εγγύς μέλλον, ακόμα πιο παρεμβατικό, δεδομένου ότι τα σχολικά εγχειρίδια είναι επιεικώς απαράδεκτα, αντεθνικά, στεγνά νοημάτων και στερούν από τα παιδιά τα επικά και ηρωικά πρότυπα; Αν αύριο μια εθνομηδενιστική πολιτική ηγεσία μας επιβάλει εγχειρίδια τύπου Ρεπούση, δεν θα πρέπει να αντιδράσουμε;
Ήδη, το εκπαιδευτικό μας σύστημα μάς έχει επιβάλει συγγράμματα, εμφορούμενα από άκρως ανθελληνικές και αντιχριστιανικές αντιλήψεις, γεγονός που αποτελεί παρενέργεια της αδιαφορίας και της ηθικής καταπτώσεως της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας. Οφείλω να ομολογήσω πως η ερώτησή σας είναι εξαιρετική και θα ήταν παράλειψή μου, αν δεν ανέφερα πως στην «Κιβωτό» ως ολοκληρωμένη ενισχυτική διδασκαλία ορίζουμε την επιμόρφωση και των γονέων των μαθητών, καθότι πιστεύουμε πως οι γνήσιοι παιδαγωγοί και εν γένει φορείς Ελληνισμού, σε αυτή την περίοδο οικονομικής και ιδεολογικής κατοχής, πρέπει να είναι οι ίδιοι οι γονείς, από την στιγμή που τα σχολεία έχουν πάψει προ πολλού να παρέχουν παιδεία, βάσει του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος των Ελλήνων.
Ήδη, το εκπαιδευτικό μας σύστημα μάς έχει επιβάλει συγγράμματα, εμφορούμενα από άκρως ανθελληνικές και αντιχριστιανικές αντιλήψεις, γεγονός που αποτελεί παρενέργεια της αδιαφορίας και της ηθικής καταπτώσεως της ίδιας της ελληνικής κοινωνίας. Οφείλω να ομολογήσω πως η ερώτησή σας είναι εξαιρετική και θα ήταν παράλειψή μου, αν δεν ανέφερα πως στην «Κιβωτό» ως ολοκληρωμένη ενισχυτική διδασκαλία ορίζουμε την επιμόρφωση και των γονέων των μαθητών, καθότι πιστεύουμε πως οι γνήσιοι παιδαγωγοί και εν γένει φορείς Ελληνισμού, σε αυτή την περίοδο οικονομικής και ιδεολογικής κατοχής, πρέπει να είναι οι ίδιοι οι γονείς, από την στιγμή που τα σχολεία έχουν πάψει προ πολλού να παρέχουν παιδεία, βάσει του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος των Ελλήνων.
Οι οικογενειακοί δεσμοί πρέπει να γίνουν και πάλι άρρηκτοι και ουσιαστικοί. Ο παρεμβατικός χαρακτήρας του έργου μας έγκειται στο γεγονός πως πάνω απ’ όλα η «Κιβωτός» θα προσπαθήσει να αγγίξει εκείνη την ευαίσθητη χορδή που υπάρχει, έστω και σε λανθάνουσα κατάσταση, στην ψυχή κάθε Έλληνα και να προκαλέσει τον παλμό αφυπνίσεως των κυτταρικών μνημών και του κοινού μας θυμικού.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω, πως είμαστε ένα σπουδαίο και ένδοξο έθνος, αρκεί να αποβάλλουμε τα πέπλα της λήθης που σκοτίζουν τον βίο μας και να ενθυμηθούμε την πνευματική μας ευθύνη απέναντι σε όλη την οικουμένη, καθώς όπως είχε πει ο Βίκτωρ Ουγκώ: «Η Ελλάς είναι η σμίκρυνση όλου του κόσμου και ο κόσμος η μεγέθυνση της Ελλάδος». Αυτή πρέπει να είναι και η δική μας αντιμετώπιση απέναντι στην ουράνιο πατρίδα μας. Ευχαριστώ πολύ.
Νίκος Χιδίρογλου
Ετικέτες ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΝΕΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ, ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εγγραφή σε Σχόλια ανάρτησης [Atom]
<< Αρχική σελίδα